
L'inibitore di rame o disattivatore di rame hè un additivu funzionale utilizatu in materiali polimerichi cum'è plastiche è gomma. A so funzione principale hè di inibisce l'effettu cataliticu di l'invecchiamentu di u rame o di l'ioni di rame nantu à i materiali, impedisce a degradazione di i materiali, a decolorazione o a degradazione di e proprietà meccaniche causate da u cuntattu cù u rame. Hè particularmente impurtante in campi cum'è i cundotti di fili, e guaine di cavi, i materiali di imballaggio elettronicu, ecc.

U rame è e so leghe (cum'è i fili) sò largamente usati in a trasmissione di putenza, ma quandu u rame vene in cuntattu direttu cù certi materiali polimerichi (cum'è u PVC, u polietilene), pò causà i seguenti prublemi:
Ossidazione catalitica:
Cu2+ hè un forte catalizatore d'ossidazione chì accelera a frattura ossidativa di e catene moleculari di polimeri, in particulare in ambienti à alta temperatura è umidità.
Corrosione acida:
In i materiali alogenati cum'è u PVC, u rame pò reagisce cù l'HCl decompostu per pruduce cloruru di rame (CuCl2), accelerendu ulteriormente a decomposizione di u materiale (effettu autocataliticu).
Deterioramentu di l'aspettu:
A migrazione di l'ioni di rame pò causà l'apparizione di macchie verdi o nere (ruggine di rame) nantu à a superficia di u materiale, affettendu u so aspettu.
U mecanismu d'azione di u disattivatore
I disattivatori suprimenu l'effetti negativi di u rame per mezu di i seguenti metudi:
Ioni di rame chelati:
Cumbinati cù Cu2+ liberu, si formanu cumplessu stabili per bluccà a so attività catalitica (cum'è i cumposti di benzotriazolo).
Passivazione di a superficia di rame:
Furmate una pellicola protettiva nantu à a superficia di u rame per impedisce a liberazione di ioni di rame (cum'è i cumposti organici di fosforu).
Neutralizazione di sustanzi acidi:
In u PVC, certi disattivatori ponu neutralizà l'HCl pruduttu da a decomposizione, riducendu a currusione di u rame (cum'è i stabilizzatori di sale di piombu chì anu ancu una funzione di resistenza à u rame).
I Disattivatori di Rame sò un tipu di "Guardianu Invisibile" in i materiali polimerichi chì allunganu significativamente a vita di serviziu di prudutti cum'è e guaine di filu inibendu l'attività catalitica di u rame. U core di a so tecnulugia si trova in a chelazione chimica precisa è a passivazione superficiale, mentre equilibra u rispettu di l'ambiente è l'efficienza in termini di costi. In a cuncepzione di l'involucri di filu, a formula coordinativa didisattivatori, ritardante di fiammaè altri additivi hè a chjave per assicurà l'affidabilità à longu andà di i materiali.
Data di publicazione: 05 di marzu di u 2025